mandag 28. mai 2007

Lunsj i Birkelunden

Søndag våknet vi i Ida sin Leilighet og nøt det å våkne opp i tigerstaden. Tydlig preget av søndag og helligdag var det en døsig Oslo-by vi møtte på utenfor bygården. Vi tuslet ned mot Blå og fikk med oss det legendarisk søndagsmarkede på nettopp Blå og sommerutstillingen til elevene ved strykejernet. Videre bar det mot løkka og ubesluttsome tanker om hva og hvor vi skulle innta lunsj/middag, før vi dro på show. "Sultan-frukt og grønt" skinte mot oss i det fjerne. Vi bøyde rakt av fra "Godt brød" og "fru Hagen" og strena med beslutsomme skritt mot godsakene. Men akk og ve, så mye å velge imellom. Minuttene gikk og sulten gnog. Etter å ha tatt opp og lagt fra oss det samme brødet 4 ganger, åpnet og luktet på og lukket ostedisk døren for 5. gang, vurdert børek med spinat og feta 2 ganger forlot jeg Sultan med et brød og en juice. Resten fikk Hanne ta seg av. 5 minutter satt jeg på benken med Ahmed og Lars som hadde kjøpt opp bort i mot ALL kiwin på sultan før hanne kom og usikkert sa hun hadde droppet jordbærene for noe annet snacks. Ålreight, sa jeg kompis som jeg er, men det bør være bra!

Og det ,mine damer og herrer, kan jeg love dere at det var. RØD PESTO! en gave til alle med et snev av gastronomisk interesse.

Så der satt vi i Birkelunden, ved fontenen, med oliven, pesto, avocado, verdens sprøeste tomater og RØD PESTO. For et gilde! Og som om ikke det var nok så kom Freddy dos Santos med familie og underholdte oss med akrobatiske stunts og hopp. Sånn kan det gå en søndag i Birkelunden. Next time it could be you!

1 kommentar: