søndag 14. januar 2007

Søndagstur med Laget, en kulinarisk opplevelse

Idag har vært en nydelig idag. For det har nemlig ikke regnet. Solen glimtet til og truet med å tilbringe søndagen sin som enerådene hersker på himmelhvelvingen, men når klokken nærmet seg 12 rullet de notoriske teppene med tåke innover. Vinden har blåst veldig friskt idag og lokket dermed to unggutter ut på præriene for å teste sin nye drage. Perfekte forhold. Paddeflatt landskap uten dragespisende trær og med friske vindpust (som nærmet seg kuling) som lekte med dragen. Milla og jeg krysset mitt i denne barnlige idyllen, og antageligvis Charlie Brown sin drømme situasjon, og beveget oss mot campus. Der møtte vi en gjeng fra Laget som inviterte oss med på pølse og vaffeltur. Hvem kan vel si nei til sånt? Og dermed bar det strake vegen mot bålplassen ved Frydenlund. Sekunder etter at bålet var tent, pølsene fine og svarte og jeg spurte etter lompene brast min illusjon om en ordinær og tradisjonell pølser- og vaffeltur. For ved nøyere ettersyn var det pølse i vaffel det her var snakk om. Sjokkert tok jeg nyheten til med og bestemte meg for å møte barriærene med et åpent sinn. Konklusjon: ikke så verst, sliter forsatt med delte meninger om ketsjupen, men dette kommer aldri til å bli bedre enn orginalen. Så 14.januar 2007 er en milepæl i min pølsespisende karriere; introducing the waffel. Nå kommer snart Hanne hjem. Det blir hyggelig. Vi har ikke brød i huset, så det kan bli en interessent frokost imorgen, ikke at det blir en ny opplevelse heller akkurat. Her nekter vi å lære av våre feil. Er i grunn rett fra han ernæringsproffesoren fra Ås sin nyspluppede bok. Så ikke helt på jordet altså....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar